Tuesday, August 19, 2008

UiTM : Universiti ini Tolong Melayu

Sy sgt tdk setuju akan cadangan ingin memberi kouta sbnyk 10 percent kpd bukan bumiputera
ingin sy TEGASKAN DI SINI!!!!!!!!!
UITM: stands for UNIVERSITI INI TOLONG MELAYU!!!!!
seandainya anda org melayu dan lebih2 lagi pelajar uitm menyokong akan kemasukan bukan bumi, anda seharusnya dibuang negeri!!! pancung lg best!!
ape lagi yg tinggal utk bangsa melayu kalo bukan UITM???
hah??
ckp!!??

motif kemasukan bukan bumi adlah utk memberi persaingan yg lebey sengit kpd bdk2 bumi.
yup!
sy setuju yg melayu skrg agak lemah dr segi akademik. tetapi secara puratanya sy rasa kaum melayu masih di tahap normal. tidak ade ape yg perlu dimalukan akan bangsa sy ini.
berbanding dgn kaum lain. ya, mereka lg benyak menjawat jawatan2 kritikal.
tp secara purata, sy masih merasakan yg bangsa sy lg elok dr segi akademik
sudah cukuplah kaum lain memgang ekonomi negara
apa perlu anda membiarkan kaum lain ini memegang akedemik negara pula???
x payah!!!

kaum melayu akan bangkit juga satu hari nanti
mungkin bukan sekarang
tp jgn biarkan zaman sy kucar kacir!!
ini adlah politik yg kotor dan jijik!
org yg memikirkan idea ini amat mementingkan diri sendiri dan tamak!!!
sy xkan jual bangsa sy!!!
TOLONG JGN KACAU UITM!!!

siapa kata uitm x bnyk melahirkan generasi yg bijak dan berkualiti
bacalah buku yg dikarang oleh Abu shah sndiri
kiralah berapa ramai bumiputera yg berjaya dihasilkan melalui uitm
jgn pndang hina kpd uitm kalau anda bukanlah graduan drp uitm!!!
kamu tidak layak berkata ape2 tentang uitm!!
kamu hanya cemburu akan kami yg ditatang seperti minyak yg penuh!!!
kerana itulah anda pilih utk aginst the gov
if u r uitm students
shame on u!!!!!!!!


hak3!~
it is juz my opinion...
no offence k

9 comments:

paCat said...

Betul..saya tidak setuju..saya setuju jika harga minyak turun..(walaupun diriku xpakai kereta mahupun motosikal.) hahaha

~miss zaza~ said...

caya lah kenet!!!!
i sokong u 200%
uitm saje je di politik kan....
hampehh....

nadzrah said...

majulah UiTM tuk bangsa melayu!!! haha

Hazwan said...

ade je Foreigner kat Uitm :), kita kene gak nengok dari sudut positif nya speech tu, tolong melayu itu aku setuju, tapi bkn yang kaya seperti yang kite bleh lihat kat kampus Lendu, ade je hostel untuk anak² VIP. itukah menolong melayu, kadang2 kita cepat melenting dengan bende yang x berlaku lagi tapi kita buta dengan korupsi dan ketidak adilan yang ade di didepan mata :)

Anonymous said...

What is not good if non malay get into UITM.
When you don't open the door to others you tend to be stupid.

You must learn how to compete with others.
You won't know you strength until you compete.

You will be the best among the worst if you don't open the door to others.

When you graduate from UITM you come out to the real world for employment you face trouble.

You won't be able to even communicate in good english.
You feel you are left out.
You will be stupid forever.

Only those who scared that they cannot perform will want to close the doors to others.

Be more open minded

p/s - I'm Malay and muslim too

Nadzrah said...

owh... u r malay?
ape lg yg tinggal selain UiTM untuk melayu??

byk lg Universiti lain kan?

anggap la ape pon
nak kata kami penakot ke ape ke
tp UiTM ni la yg akan satu-satunya saya tinggalkan utk generasi sy akan datang bler tiada lg ruang utk org melayu bersuara.

non malay x dpt masuk UiTM, so?
masuklah kolej n U lain.

Anonymous said...

That's our problem...terlalu overprotective hgga cdgn kuota 10% utk non-bumi di UITM d lihat sebagai cuba menjual bangse...tidak akn hancur melayu UITM itu dsebabkan 10%...bagse cina hebat krn keupayaan utk adaptasi dgn surroundings...Dimanakah kite?...kite trlalu tkt dgn kehadiran bangse lain...kehadiran sorg cina di UITM mgkn dianggp sbgi penghapusan trhdp org melayu...kita perlu compete dgn bangse lain spy mnda kita membangun...Bila minda melayu membangun rugike melayu & tergadai ke bangsa?...jikalau uni oversea impose the same thing trhdp melayu bagaimana?fikir fikirkan

p/s - I'm the same writer in the previous comment

Nadzrah said...

thx mr anonymous for ur opinion..

and tell me one thing,
WHERE will u put those 10% of Malay that had been replaced by non-Malay if they don't being accepted in university??

Anonymous said...

Award the 10% with scholarship...place them in private u...carefully select them...there it is...a win-win situation

© 2008 Por *Templates para Você*