Monday, April 13, 2009

jotos nak????


yearghh~~
gue di Melaka skrg
baru smpai dari Johor

kol 3 pm td, p stesen bus BP
then, p kat kaunter Orkid
dier kata
tiket kol 4.30 paling awal p melaka
aku pun layan je la
sejam setengah je tunggu
x lama pom

pastu,
aku pon amek port biasa
kat dpn causeway link punye kaunter
lepak2 smbil main msg

tetiba ade sorang pakcik dtg
x ensem
tp x serabai la

dier tnye,
nk p mana dik?
eh, Assalamualaikum.. (bley plak ko melawak. jotos kang!)

wakomsalam..
nk p Melaka

erm, adik
pakcik punyer moto rosak
bley x bg pakcik duit sket nak beli tiket

(aku dah agak dah, peminta sedekah macam ni berada di mana2. ciss!! x sangka berani dier nk pow aku)
(dengar je dier nak mintak duit, aku terus paling muke)
maaflah pakcik, x de duit.

pakcik tu pon blah

x sampai seminit lepas tu
ade plak sorang makcik datang
kecik2 je makcik ni
pakai tudung ijaw
gelap2 cam pakcik td
pakaian cam makcik2 bese kite jumpe
ade jam
ade handbang

dier tegur aku
muka x peramah pun

pastu dier tanye
nk p mana dik?

p Melaka

bas kol bper ni?

kol 4.30 cik

(makcik tu pon tngok jam dier. lama dier tgk. cari nombor 4 kot. huhu)
Melaka duk katne?

dekat2 ngan MC

dik, makcik nak mintak duit sket bley x?
dua ringgit ke..

(aish!!! ni sudah lebey. muke aku ade muke kebajikan ke??)

maaflah makcik. x de duit..

makcik tu dgn muke marah dier
x pe la dik kalo dah x de duit (sambil merenung ke arah HP ku yg berharga ratusan hengget)


teruk ah pakcik makcik ni
aku bajet dorang ni suami isteri

pastu
x lama pastu, aku nmpk pakcik tu cube ejas sorang budak laki
rambut dak tu dah la dye merah
muke gangster abes
tp bler kene ayat kesian ngan pakcik tu
terus dak tu ulur duit dgn muke mcm kene pukaw
haha


aku bukan kedekut nk kasi
tapi aku x suke la org malas berusaha neh
sedap2 je ko nk mintak duit mak bapak aku kasi
aku sendiri pokai
ko nak pow2 aku

cube la ko urut2 kaki aku ke
tlg2 angkatkan beg aku ke
bley la aku kasi upah sket2
ni x
dtg2 je nk mintak duit

p la cari keje ke
jual burger ke
jual jam ke
hoho~

nk beli tiket bas konon
kalo betol la x de duit sgt
p la mintak tlg polis ke
mintak tolong konduktor bus ke
mintak tumpang
huhu..

lagipon, aku dah dgr cter pasal xde duit nk beli tiket ni dari ramai org
ironinyer, ramai betol org nak naik bus xde duit
dan2 je kan?
hu~~


tetiba aku rasa aku lg keji drpd dak yg rambut merah td

haha
sorry, no mercy.
totally business okayh!

7 comments:

rizz said...

huaa rizz sokong kata2 nad..mmg btol..dorg sptutnya kna keje still boleh pkai gtlg 4 kerat..cme mlas je lebey..org2 cmni mmg xley pkai pon kn

chupa chups! said...

DIK...akak ni nak beranak..tp xdak duit.bleh hulor sekupang dua...?

Ms. Sleepyhead said...

hahaha..kalau aku pun~

"mane ade duit..saye ni pun buat muke tebal mintak sedekah kat mak bapak saye..best je tadi kene ceramah ngn bapak saye keje asyik mintak duit..yg ade seplo ringgit je ni dlm wallet sampai abes sem tau pakcik!!!!..."

Jack-O said...

yela weyh. aku salu tensen ngan org dtg mintak duet. its not that im too kedekut. to cn u imagine klu seploh yg dtg mintak duet in a day. harusla aku bengkrap kn?kn? to be fair n square, dah2! suma pn xyah dpt! aku xkasi! huuu~

Iris said...

bagus kau tak bagi kat dueorg tuh..
kite jangan galakkan manusia yang malas nak usaha..
tengok aku..
xde duit pon korek gak tabung..
syiling pon jalan dimane2..
hahaha!!!

Cik AniS GalaxY said...

uikss...
kenet tiba2 jadi sorg yg sgt2 keji ek
tp mmg patot pun kite mengejikan mereka.
org cacat pon pandai cri rezeki
nie plak yg sehat walafiat

teringt plak anis terkene mase kat pudu. tp dah lama la mase anis form 5 dulu..hehe

alang said...

hehe. Org2 mcm ni byk kat bustand expecialy pudu. Tapi kan, even budak2 ganas yg dye rambut pun stil rasa simpati kat diorang. SO,don judge book by it cover.hehe

© 2008 Por *Templates para Você*